Pilates

Pilates ja kehonhallinta

Pilates-menetelmä on saksalais-amerikkalaisen Joseph Pilateksen 1900-luvun alussa kehittämä kehonhallintatekniikka, joka vahvistaa keskivartalon syviä lihaksia, syventää hengitystä ja opettaa liikkumaan fysiologisesti oikein. Menetelmä perustuu perinteisiin itämaisiin liikuntamuotoihin, kuten joogaan ja kiinalaisiin menetelmiin.

Pilateksen menetelmä poikkeaa kuitenkin itämaisista vaikutteistaan, ja siitä puuttuu pitkälti joogaan liittyvä uskonnollinen filosofia. Pilates on erinomainen oheisharjoittelumuoto tanssijoille, urheilijoille tai muuten vain kunnostaan huolehtiville. Se auttaa ymmärtämään mistä tanssillinen liike lähtee.

Kaikki harjoitteet soveltuvat, vaikka ei tanssia harrastaisikaan.

Pilates Yhteenveto

Kenelle: Kaikille tanssijoille ja myös muille oman kehon kunnosta ja hallinnasta kiinnostuneille
Taitotaso: Soveltuu kaikille
Kuvaus:
Pilates-harjoittelu kehittää voimaa, kestävyyttä, liikkuvuutta, kehonhallintaa sekä parantaa ryhtiä. Harjoitteet tehdään ammattiohjaajan opastukselle ja ne soveltuvat kaikille. Kevyt sisäliikuntaan sopiva vaatetus on suositeltava. Jalkineita ei tarvita. Ota oma jumppamatto mukaan, jos sinulla sellainen on. Cavalta löytyy muutamia lainaksi tunnin ajaksi tarvittaessa.
Ohjaaja: Minja Tuominen
Laskutus ja maksaminen:
Laskun saat sähköpostiisi heti ilmoittautumisen jälkeen. Maksuaika on 3 viikkoa. Jäsenmaksusta saat laskun myöhemmin erikseen.
Voit maksaa myös liikuntaseteleillä. Jätä kopio laskusta allekirjoitettujen setelien kera ohjaajalle kirjekuoressa (kuoreen nimi: Aila Rajala). Tarvittaessa jäännösosan laskusta voi maksaa käyttäen laskun viitenumeroa.
Lisätiedot: Kari Leminen puh. 040 561 2838 tai johtokunta@cavalier.fi.